ING Bank Śląski rozpoczął nową kampanię reklamową, promującą pożyczkę gotówkową. W reklamach bank zwraca uwagę, że korzyści z odpowiednio wykorzystanej pożyczki mogą być dużo większe niż związane z nią koszty.
Nowa kampania ING Banku Śląskiego bazuje na koncepcji ?dobrego długu?. Bank zwraca uwagę, że pomimo oczywistych kosztów pożyczka może być inwestycją, jeśli zostanie odpowiednio wykorzystana. Przykładem może być rozwinięcie swoich kompetencji i zainteresowań lub realizacja planów wpływających na poprawę jakości i satysfakcji z życia.
ING promuje rozsÄ…dne i przemyÅ›lane pożyczanie pieniÄ™dzy wychodzÄ…c naprzeciw stereotypowemu, negatywnemu postrzeganiu zadÅ‚użenia w naszym spoÅ‚eczeÅ„stwie. Z badaÅ„ wynika, że blisko dwie trzecie Polaków uważa, że reklamy kredytów zachÄ™cajÄ… do bezmyÅ›lnego wydawania pieniÄ™dzy. Z drugiej strony, aż 59% oczekuje od banków wsparcia w rozsÄ…dnym pożyczaniu pieniÄ™dzy (na podstawie badania Barometr ING ?Jak pożyczajÄ… Polacy? TNS Polska, marzec 2015).            Â
ING Bank Śląski chce ułatwić Polakom świadome podjęcie decyzji o pożyczce i pokazać, kiedy może ona przynieść realne korzyści. Takie podejście banku jest czymś nowym i nieoczywistym, ale daje szansę na zmianę negatywnych skojarzeń z pożyczaniem pieniędzy. W komunikacji podkreślamy także, że klienci mogą spłacać pożyczkę ?po swojemu?. W zależności od swojej bieżącej sytuacji mogą spłacać raz 16 zł za każdy pożyczony 1000 zł, raz więcej. W ten sposób chcemy pokazać, że w ING ?liczą się ludzie? ? powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku Śląskim.
W reklamach jest prezentowana oferta pożyczki z ratą w wysokości 16 zł za każdy pożyczony 1000 zł na 96 miesięcy. Jeżeli w trakcie spłaty pojawią się nadwyżki finansowe, klient może w łatwy sposób spłacić więcej niż ustalona w umowie rata ? dopasowując wysokość nadpłaty do swojej bieżącej sytuacji. Może to zrobić przez system bankowości internetowej ING BankOnLine, w oddziale ING lub przelewem z dowolnego banku na wskazany w umowie rachunek do nadpłat. Każda wyższa spłata automatycznie skraca czas trwania pożyczki, bez żadnych dodatkowych kosztów.
W rolę głównego bohatera spotów telewizyjnych wcielił się Adam Woronowicz. W ramach kampanii planowanych jest szereg działań komunikacyjnych, m.in. w internecie i oddziałach banku, które mają przybliżyć Polakom ideę ?dobrego długu? w kilku prostych krokach:
- PomyÅ›l, co Ci siÄ™ bardziej opÅ‚aci – pożyczaj na to, co warto zrealizować już dziÅ›, a nie wtedy, kiedy w koÅ„cu uzbierasz potrzebnÄ… na to kwotÄ™.
- Mierz finansowe siły na zamiary ? pożycz tyle, ile jest Ci potrzebne, żeby teraz osiągnąć to, co zaplanowałeś. Nie pożyczaj ponad swoje możliwości finansowe.
- Sprawdź, ile ciÄ™ to bÄ™dzie kosztowaÅ‚o – Tylko wtedy, gdy bÄ™dziesz znaÅ‚ wszystkie koszty, bÄ™dziesz mógÅ‚ realnie ocenić czy możesz na tym skorzystać.
Więcej na stronie www.ingbank.pl/pozyczizyskaj
Tytuł kampanii: Pieniądze trzeba oddać, ale to co zyskasz, to Twoje
Start kampanii: 3 maja 2015 r.
Narzędzia:
- TV: 30? i 15? spoty w stacjach ogólnopolskich i niszowych, link do YT
- Internet: VOD, display, social media
- Materiały w placówkach banku
Kreacja TV i BTL: Brain
Media: Lowe Media
Kreacje internetowe: Golden Submarine
PR: Hill+Knowlton Strategies
Â
dostarczył infoWire.pl
