Wiadomości branżowe

MSP w Kredyt Banku ? na dobrej drodze

Nowa strategia Kredyt Banku zakłada m.in. koncentrację na segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Od początku roku Bank pozyskał ponad 2350 firm z tego sektora, w przyszłym chce zdobyć kolejne 4,5 tys. Celem banku jest wzrost udziału w

Nowa strategia Kredyt Banku zakłada m.in. koncentrację na segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Od początku roku Bank pozyskał ponad 2350 firm z tego sektora, w przyszłym chce zdobyć kolejne 4,5 tys. Celem banku jest wzrost udziału w tym segmencie do około 7% w 2012 roku.

Kredyt Bank w segmencie MSP wdraża nowy model bankowości relacyjnej. Od początku tego roku Bank intensywnie pracuje nad poszerzeniem tej grupy klientów – jest to główny cel strategii przyjętej na kolejne lata. W tym roku pozyskano już ponad 2350 nowych klientów, w przyszłym Bank planuje zdobyć 4,5 tys. klientów.

– „Do 2012 roku chcemy zwiększyć nasz udział w obsłudze MSP do 7%. Jesteśmy na dobrej drodze aby to osiągnąć, liczę, że w sumie w całym 2010 roku przybędzie nam 2,5 tys. nowych klientów. Obserwujemy również wzrosty w depozytach i kredytach. W ciągu trzech kwartałów  saldo depozytów wzrosło o 18%, a saldo kredytów udzielonych małym i średnim przedsiębiorcom było o 13% wyższe niż w styczniu tego roku.”– powiedział Krzysztof Kokot, wiceprezes zarządu Kredyt Banku.

Bank konsekwentnie zmienia się i modyfikuje ofertę tak, aby odpowiadała potrzebom klientów MSP. W tym roku Kredyt Bank wprowadził interaktywne platformy Flexims, KB autodealing i – w pilotażu – KB-eNvoice. Platforma Flexims pozwala na zdalną obsługę produktów handlu zagranicznego, w tym m.in. akredytyw dokumentowych, gwarancji bankowych i inkasa. To kompleksowe rozwiązanie dla importerów i exporterów. KB autodealing umożliwia zawieranie transakcji wymiany walut on-line. Platforma jest udostępniana klientom poprzez systemy bankowości elektronicznej, a prezentowane bieżące notowania rynkowe pozwalają na obserwację zmian na rynku walutowym oraz szybkie zawarcie transakcji po najkorzystniejszym kursie.

Z kolei platforma KB eNvoice służy do obsługi dyskonta wierzytelności. Klient uzyskuje możliwość prezentacji on-line faktur do dyskonta, ma bieżący podglądu statusu transakcji oraz pełny moduł raportowania i integracji z systemem księgowym. Wszystkim nowym klientom MSP udostępniono także Centrum Obsługi Biznesu, które obecnie obsługuje zarówno segment MSP jak i segment Korporacyjny, realizując ponad 5,5 tys. zleceń miesięcznie. Docelowo ma prowadzić obsługę ponad 20 tys. Klientów.

A to już wiesz?  Nowa świetlica internetowa ING

Od stycznia 2011 Kredyt Bank zaproponuje klientom nową ofertę pakietów produktowych. Każdy pakiet składa się z kilku produktów, dobranych do potrzeb i specyfiki klienta, dostępnych w jednej cenie. W ofercie Banku pojawią się Pakiet Plus, Pakiet Komfort, Pakiet Super i Pakiet Premium. Pakiety zawierają zestaw produktów i usług najczęściej wykorzystywanych przez klientów.

– „Idea pakietów powstała dzięki bliskiej współpracy z klientami, którzy oczekują przejrzystej oferty bez gwiazdek i ukrytych opłat. Chcemy przyciągać ich wysoką jakością obsługi oraz nowatorskimi usługami, dopasowanymi do realnych potrzeb. Stawiamy na rozwój pełnej relacji i świadczenie kompleksowej obsługi bankowej dla klienta. Dodatkowo w ramach prowadzonej ofensywy technologicznej w przyszłym roku planujemy pierwszą odsłonę nowej bankowości elektronicznej.”– powiedział Jurek Śledziewski, dyrektor zarządzający Departamentu Bankowości dla Przedsiębiorstw w Kredyt Banku.

***

Zgodnie z nowoprzyjętą strategią, Bank skoncentruje się na obsłudze lokalnych małych i średnich firm (od 1 do 25 mln rocznych obrotów) oraz średnich przedsiębiorstw (tzw. MidCap, od 25 do 300 mln rocznych obrotów).

Kredyt Bank zakłada w tym segmencie:

  • wzrost udziałów depozytów MSP – do ok. 3% w 2012
  • wzrost udziałów depozytów średnich przedsiębiorstw – do ok. 4% w 2012
  • wzrost udziałów kredytów MSP – do ok. 2% w 2012
  • utrzymanie udziałów kredytów średnich przedsiębiorstw na poziomie 3,5% w 2012
  • wzrost o 10-12 tys. liczby klientów w latach 2010 – 2012 r.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy