Po trzech kwartaÅ‚ach 2014 skonsolidowany zysk netto ING Banku ÅšlÄ…skiego osiÄ…gnÄ…Å‚ rekordowy poziom 809,9 mln zÅ‚, co oznacza wzrost o 14% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotowaÅ‚ wzrost podstawowych wielkoÅ›ci komercyjnych – wartoÅ›ci depozytów o 8%, tj. o 5.3 mld zÅ‚, kredytów o 14% tj. o 7.2 mld zÅ‚ oraz liczby klientów detalicznych o 173 tys.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego po trzech kwartałach 2014 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- przychody ogółem wzrosły o 8% do 2 678,8 mln zł,
- koszty ogółem wzrosły o 2% do 1 441,2 mln zł,
- wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 16% do 1 237,6 mln zł,
- zysk brutto wzrósł o 20% do 1 055 mln zł,
- zysk netto wzrósł o 14% i wyniósł 809,9 mln zł,
- zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,8%,
- wskaźnik koszty/dochody wyniósł 53,8% w porównaniu do 57% przed rokiem,
- udział kredytów zagrożonych na koniec września br. wyniósł 4,2%, w porównaniu ze średnią na rynku dla banków komercyjnych wynoszącą 7,2%,
- łączny współczynnik kapitałowy na poziomie 14,2%.
– W ciÄ…gu trzech kwartałów br. osiÄ…gnÄ™liÅ›my bardzo dobre wyniki komercyjne – wartość depozytów wzrosÅ‚a o 8% do 71,3 mld zÅ‚, a kredytów o 14% do 57,6 mld zÅ‚. Te wyniki oznaczajÄ…, że kolejny kwartaÅ‚ z rzÄ™du rozwijamy siÄ™ znacznie szybciej niż rynek. Innowacyjne produkty oraz wysoki poziom usÅ‚ug dla klientów indywidualnych i firm przyczyniÅ‚y siÄ™ do wzrostu liczby osób korzystajÄ…cych z usÅ‚ug banku. Na koniec wrzeÅ›nia br. liczba klientów detalicznych osiÄ…gnęła poziom 3,67 mln, a korporacyjnych 35,7 tys. ? powiedziaÅ‚a MaÅ‚gorzata KoÅ‚akowska, prezes ING Banku ÅšlÄ…skiego.
– W minionym kwartale promowaliÅ›my Konto Direct dla klientów indywidualnych, jak i nowe konto dla przedsiÄ™biorców oraz zachÄ™caliÅ›my do korzystania z aplikacji mobilnej ING BankMobile, która zostaÅ‚a pobrana ponad 675 tys. razy. Nasz kredyt hipoteczny ?Mieszkaj bez kompromisów? dobrze wpisaÅ‚ siÄ™ w potrzeby klientów. UzyskaliÅ›my trzeciÄ… pozycjÄ™ w sprzedaży kredytów hipotecznych z udziaÅ‚em w wysokoÅ›ci ponad 10-proc. – dodaÅ‚a prezes ING Banku ÅšlÄ…skiego.
– Klientom korporacyjnym zaoferowaliÅ›my rozwiÄ…zania uÅ‚atwiajÄ…ce obsÅ‚ugÄ™ gotówki oraz rozwijaliÅ›my platformÄ™ Aleo.pl. W segmencie klientów strategicznych współorganizowaliÅ›my najwiÄ™ksze transakcje na rynku. ING Commercial Finance uplasowaÅ‚ siÄ™ na pierwszym miejscu pod wzglÄ™dem wartoÅ›ci obrotów wÅ›ród firm faktoringowych, a ING Lease osiÄ…gnÄ…Å‚ dalszy wzrost udziaÅ‚u w nowej sprzedaży w zakresie maszyn i urzÄ…dzeÅ„ do 7,4%, czyli czwartÄ… pozycjÄ™ na rynku – powiedziaÅ‚a MaÅ‚gorzata KoÅ‚akowska.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w okresie trzech kwartałów 2014 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- wzrost wartości kredytów o 14% do 57 559 mln zł,
- wzrost wartości depozytów o 8% do 71 298 mln zł,
- wzrost liczby klientów o 173 tys. do 3,67 mln,
- wzrost liczby rachunków bieżących o 182 tys. do 2 492 tys. (w tym 1 802 tys. kont Direct).
Â
dostarczył infoWire.pl