Konto oszczędnościowe Wiadomości branżowe

Nowa strategia Kredyt Banku

Kredyt Bank wprowadza nową strategię działania do 2012 r. Głównym jej założeniem jest zyskowny wzrost w wybranych segmentach, produktach i usługach oraz optymalne wykorzystanie kapitału. Filary nowej strategii:Zmiana filozofii

Kredyt Bank wprowadza nową strategię działania do 2012 r. Głównym jej założeniem jest zyskowny wzrost w wybranych segmentach, produktach i usługach oraz optymalne wykorzystanie kapitału.

Filary nowej strategii:

  • Zmiana filozofii działania poprzez koncentrację na wybranych docelowych grupach klientów oraz uzyskaniu pozycji lidera w wybranych produktach i usługach
  • Wdrożenie nowego modelu operacyjnego w celu uproszczenia organizacji i procesów oraz precyzyjnego określenia odpowiedzialności
  • Modernizacja infrastruktury technologicznej i kanałów dystrybucji
  • Optymalizacja wykorzystania kapitału i wzrost rentowności
  • Koncentracja na zarządzaniu ryzykiem

Nowa filozofia biznesowa zakłada m.in. stworzenie trzech samodzielnych linii biznesowych, co ważne w pełni odpowiedzialnych za rezultat finansowy działalności, zwrot z kapitału, całościową ofertę produktową, sprzedaż i ryzyko. Wyodrębnione linie biznesowe to: bankowość detaliczna, bankowość hipoteczna oraz bankowość przedsiębiorstw.

Bank zamierza wdrożyć model bankowości oparty na efektywnym rozwijaniu relacji z klientem przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi. Chce być liderem w kredytach hipotecznych, produktach inwestycyjnych, depozytowych, bancassurance oraz segmentach MSP (małych i średnich przedsiębiorstw) i MidCap (średnich firm).

Strategiczne cele finansowe to:

  • zwrot z kapitału na poziomie dwucyfrowym
  • poziom wskaźnika koszty/dochody w 2012 ~ 55%
  • współczynnik wypłacalności powyżej zalecanego poziomu 10%

Bank chce to osiągnąć poprzez centralizację procesów, kluczową modernizację kanałów dystrybucji oraz wyraźne podniesienie jakości obsługi klientów.

Bankowość detaliczna

Bank chce być liderem w wybranych produktach i usługach i zakłada osiągnięcie następujących parametrów:

  • > 6% udział w rynku kredytów hipotecznych
  • ok. 4,1% udział w rynku depozytów detalicznych
  • utrzymanie pozycji lidera w rynku funduszy inwestycyjnych z ochroną kapitału – >50% udział w rynku
  • bancassurance

Kredyt Bank odchodzi od dotychczasowego podejścia produktowego na rzecz silnej koncentracji na kliencie,
w ramach wyodrębnionych segmentów:

  • klientów średniozamożnych (> 2,5 tys. zł)
  • zamożnych (> 10 tys. zł mc. dochodu netto)
  • mikro-przedsiębiorstw
  • przedstawicielach wolnych zawodów.

Kredyt Bank chce to osiągnąć poprzez zbudowanie modelu pogłębionej relacji z klientem poprzez profilowanie tj. budowanie oferty na bazie potrzeb klienta (zamiast dotychczasowej prostej pakietyzacji produktów) oraz wzrost sprzedaży wiązanej.

A to już wiesz?  ING Bank Śląski szósty raz w składzie RESPECT Index

Bank wystandaryzuje obsługę segmentu klientów masowych, umożliwi wielokanałowy dostęp do oferty, wprowadzi nowy, doradczy model bankowości relacyjnej dla  klientów średniozamożnych i zamożnych. Procesy operacyjne zostaną scentralizowane.

Głównym czynnikiem wzrostu przychodów ma być wysoka sprzedaż kredytów hipotecznych. Po stronie depozytowej Bank chce umacniać wysoką pozycję w sprzedaży funduszy inwestycyjnych z ochroną kapitału, rozwijać ubezpieczenia inwestycyjne z regularną składką oraz kontynuować konwersję środków do produktów inwestycyjnych.  Głównym produktem akwizycyjnym będzie konto oszczędnościowe i kredyt hipoteczny.

Bankowość hipoteczna

Jako odrębna linia biznesowa ma kompleksowo zarządzać fabryką produktów hipotecznych, będzie odpowiedzialna za pełny wynik finansowy działalności, w tym ryzyko i sprzedaż.

Bank scentralizuje cały proces hipoteczny oraz wszystkie decyzje kredytowe, aby w efekcie uzyskać wysoką jakość obsługi, produkt dopasowany do potrzeb klienta oraz transparentny i przewidywalny proces kredytowy. W tym segmencie Bank chce utrzymać wysoką pozycję na rynku oraz zmaksymalizować satysfakcję klientów z tych produktów. Bank spodziewa się poprawy rentowności portfela kredytowego, głównie dzięki dywersyfikacji źródeł przychodów oraz aktywnemu zarządzaniu jakością portfela.

Bankowość przedsiębiorstw

Kredyt Bank w segmencie przedsiębiorstw wdraża nowy model bankowości relacyjnej. Bank skoncentruje się na obsłudze lokalnych małych i średnich firm (od 1 do 25 mln rocznych obrotów) oraz średnich przedsiębiorstw (tzw. MidCap, od 25 do 300 mln rocznych obrotów). Chce umocnić pozycję banku silnego lokalnie.

Kredyt Bank zakłada w tym segmencie:

  • wzrost udziałów depozytów MSP – do ok. 3% w 2012
  • wzrost udziałów depozytów średnich przedsiębiorstw – do ok. 4% w 2012
  • wzrost udziałów kredytów MSP – do ok. 2% w 2012
  • utrzymanie udziałów kredytów średnich przedsiębiorstw na poziomie 3,5% w 2012
  • wzrost o 10-12 tys. liczby klientów w latach 2010 – 2012 r.

Bank oferuje klientom z tego segmentu jednolitą ofertę niekredytową. Z kolei oferta i proces kredytowy dostosowany jest do pułapu ryzyka i potrzeb branżowych klienta. Oferta produktowa zostanie efektywniej dostosowana do segmentu klienta, podobnie jak kanały dystrybucji, w tym platformy bankowości elektronicznej oraz Centrum Obsługi Biznesu.

A to już wiesz?  Gdzie kończy się statystyka a zaczyna się życie

Bank będzie realizował strategię w tym segmencie głownie poprzez akwizycję nowych klientów. W segmencie MSP Kredyt Bank chce aż pięciokrotnie zwiększyć akwizycję oraz wzmocnić istniejącą sieć dystrybucji poprzez sprzedaż leasingu i dyskonta wierzytelności jako podstawowych produktów akwizycyjnych. W obszarze średnich firm spółka chce pozyskiwać 500 klientów rocznie, wykorzystując do tego optymalny pakiet finansowania bieżącego, cash management, produkty rynku pieniężnego, walutowego i rynku międzybankowego oraz finansowania handlu zagranicznego.

Jako podstawę bankowości relacyjnej Bank będzie nadal pracował jakością obsługi klienta, rozwijając Centrum Obsługi Biznesu – stanowiące jeden punkt kontaktu dla klienta. Centrum ma docelowo prowadzić obsługę ponad 20 tys. Klientów.

Ponadto Bank stawia na rozwój nowoczesnych rozwiązań informatycznych tj: nowa bankowość elektroniczna, platforma autodealing, platforma dyskonta wierzytelności, platforma do obsługi handlu zagranicznego.

Projekty strategiczne

Kredyt Bank, aby skutecznie wdrożyć i zrealizować strategię planuje szereg inicjatyw i projektów.

Projekty w ramach nowego modelu operacyjnego – wybrane działania:

  • stworzenie fabryki kredytów hipotecznych, skupienie w jednym miejscu centrum odpowiedzialności za zarządzanie biznesem hipotecznym – do końca 2Q 2011
  • projekt centralizacji procesów, poprawa efektywności, właściwa alokacja zasobów – 2010 – 2012 – projekt w toku
  • projekt docelowego modelu operacyjnego oraz optymalizacji procesów dla produktów, całkowita centralizacja funkcji wsparcia  – I etap do końca 2010

Projekty w ramach modernizacji infrastruktury technologicznej i kanałów dystrybucji:

  • optymalizacja systemów informatycznych – do końca 2013 r.
  • nowa bankowość elektroniczna, nowy kanał dystrybucji  – zakończenie do końca 2012 r.
  • projekt optymalizacji sieci placówek, ujednolicenie wizualizacji i standaryzacja placówek – do końca 2012 r.

 

 

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy